“eTwinning Çok Taraflı İrtibat Semineri” İstanbul’da yapıldı

“eTwinning Çok Taraflı İrtibat Semineri” İstanbul’da yapıldı

08.05.2018 250

YEĞİTEK Genel Müdürlüğü Eğitim Teknolojileri Geliştirme ve Projeler Daire Başkanlığı tarafından düzenlenen seminere Almanya, Azerbeycan, İngiltere,  İspanya, Letonya,  Litvanya,  Polonya,  Portekiz,  Slovakya,  Tunus ve Türkiye olmak üzere toplamda 11 ülkeden 74  eTwinning öğretmeni katılım sağladı. Bu öğretmenler 3 gün boyunca panel ve atölye çalışmalarıyla eğitim teknolojileri alanında yeni şeyler öğrenirken farklı katılımcılar ile  proje fikirlerini paylaşarak işbirliği oluşturdu.

Eğitim Teknolojileri Geliştirme ve Projeler Daire Başkanı Mustafa Hakan BÜCÜK açış konuşmasında eTwinning projelerinde Türkiye’nin Avrupa’nın en büyüğü yapan ülkemiz öğretmenlere teşekkür ederek başladı. FATİH Projesi ve EBA‘nın eTwinning projelerine teknoloji kullanımında kazandırdığı hız ile Türkiye Avrupa’da okul ve öğretmen bazında en fazla proje üreten ülke olduğunu belirtti.

Seminerin kapanış törenine katılan YEĞİTEK Genel Müdürü Bilal TIRNAKÇI kapanış konuşmasında şunları ifade etti: “Başarılı geçen bu seminerden dolayı öncelikle 10 ülkeden ülkemize gelen yabancı konuklarımızı, siz değerli öğretmenlerimizi, il koordinatörlerimizi ve Genel Müdürlüğümüzde eTwinning Faaliyetini yürüten Ulusal Destek Servisi’ni kutluyorum. MEB YEĞİTEK Genel Müdürlüğü bünyesinde kurulan Türkiye Ulusal Destek Servisi tarafından yürütülmekte olan eTwinning Faaliyeti, FATİH Projesi’yle sağlanan donanımlar ve EBA tarafından sunulan elektronik içerik imkânlarıyla birleştikten sonra ciddi bir ivme kazanarak büyük bir değişim hareketine dönüştü. Eğitimde FATİH Projesi, ülkemiz için bir değişim ve dönüşüm projesidir. Ülkemizin ihtiyacı olan mutlu, bilinçli ve nitelikli insanlarına çağın ihtiyaçlarına uygun ve fırsat eşitliğine dayalı en iyi eğitimin sağlanması için bir fırsattır. Eğitim Bilişim Ağı’na (EBA) öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz her zaman ve her yerden internet üzerinden ulaşabilmektedir. EBA; öğretmen ve öğrencileri tanıyan, bireyselleştirilmiş öğrenim imkânı sağlayan, kullanıcıya yapay zekâ algoritmalarını da kullanarak geri dönüşler yapan ve önerilerde bulunan, verileri analiz edebilen, raporlama yapabilen yeni nesil bir sistemdir.”