Norm Kadro Veri Giriş İşlemleri Açıklamaları (ÖNEMLİ)

Norm Kadro Veri Giriş İşlemleri Açıklamaları (ÖNEMLİ)

24.04.2018 320

 

NORM KADRO GÜNCELLEMESİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

 

Norm Kadro Yönetmeliğinin 26 ncı maddesi; “Eğitim kurumlarının norm kadro sayılarının bu Yönetmelikte yer alan norm kadro kriterleri çerçevesinde değişmesi halinde, değişikliğe konu olan eğitim kurumlarının norm kadro sayıları ekim ayında yeniden belirlenir. Bakanlık ihtiyaç duyulan hallerde bu ay dışında da eğitim kurumlarının norm kadro sayılarını yeniden belirleyebilir. Yeni açılan eğitim kurumları ile yeni derslik/şube açılan veya kapatılan mevcut eğitim kurumlarının norm kadroları süre aranmaksızın belirlenir.” hükmüne göre eğitim kurumlarının norm kadrolarının güncellenmesi planlanmıştır.

 

            Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının kararları ile kurum türü bazında ders saatlerinde yapılan değişikliklerin 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılından itibaren tüm sınıf düzeylerinde uygulamaya konulması üzerine eğitim kurumlarında oluşacak öğretmen norm kadro değişiklikleri sebebiyle atama ve yer değişikliği talebinde bulunacak öğretmenlerin taleplerine cevap verilebilmesi bu durumdan etkilenecek eğitim kurumlarının, öğretmenlerin ve öğrencilerin mağduriyet yaşamaması ve oluşabilecek aksaklıkların önlenebilmesi amacıyla anılan uygulamaya bağlı olarak öğretmen norm kadrosunu etkileyecek verinin güncellenmesine esas olmak üzere; İl Milli Eğitim Müdürlüklerindeki MEBBİS yöneticilerine 25 Nisan 2018 tarihinde MEBBİS Modülünde yer alan Norm Kadro Modülünde işlem yapma yetkisi verilecektir. 

 

 

Eğitim Kurum Müdürlüklerinin Veri Girişi Yapma Tarihleri

25/04/2018-26/04/2018

İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerinin Veri Girişi Kontrol Tarihleri

27/04/2018-29/04/2018

İl Millî Eğitim Müdürlüklerinin Veri Girişi Kontrol Tarihleri

30/04/2018-06/05/2018

Bakanlığın Sistemi Kontrol ve Onaylama Tarihi

07/05/2018-18/05/2018 Mesai Bitimi

 

            Yönetmeliğin 24 üncü maddesinde; “Eğitim kurumlarının yönetici ve öğretmen norm kadroları, elektronik ortamdaki mevcut veri tabanı esas alınarak eğitim kurumu müdürlüğü, ilçe millî eğitim müdürlüğü ve il millî eğitim müdürlüğünün sıralı teklifi üzerine belirlenir.” hükmü çerçevesinde yukarıdaki iş takvimi doğrultusunda eğitim kurumlarına ait bilgilerin sisteme tam ve doğru olarak süresi içerisinde girilmesi önem arz etmektedir. Girilecek verilerle belirlenen norm kadrolara yapılan atamalarda doğacak hatalardan eğitim kurum müdürleri ile ilçe millî eğitim müdürlükleri sorumlu tutulacaktır. Bakanlık kontrolü sırasında gerçeğe aykırı bilgilerin sisteme girilmesinin tespit edilmesi durumunda sorumlular hakkında gerekli işlemler yapılacaktır.

 

 

            Merkeze Bağlı Taşra Teşkilatı içerisinde yer alan eğitim kurumları, Bilim Sanat Merkezleri, Halk Eğitim Merkezleri ve Akşam Sanat Okulları, İl/İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri, Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulu Müdürlükleri, Hizmetiçi Eğitim Enstitüleri ile Olgunlaşma Enstitülerinin norm kadrolarında değişiklik yapılmayacak olması sebebiyle veri girişine açılmayacaktır.

                

            Eğitim Kurumlarının Norm Kadro güncelleme iş ve işlemlerinde norm kadroya esas bilgiler e-okul üzerinden alınmakta olup bu çerçevede veri girişleri;

 

a-      Kurum bilgileri veri giriş,

 

b-      Norm bilgileri veri giriş,

 

c-      Öğrenci bilgileri veri giriş,

 

ekranları üzerinden yürütülecektir.

 

Buna göre;

 

İlçe ve eğitim kurumu müdürlükleri tarafından yapılacak iş ve işlemler için;

 

1.    Eğitim kurumlarının öğrenci ve şube sayıları e-okul sistemi üzerinden otomatik aktarılmaktadır. Bu sebeple; Norm Kadro Modülü güncellemeye açılmadan önce öğrenci ve şube bilgilerinin e-okulda kontrol edilmesi,

 

2.    İlkokul, ortaokul, yatılı bölge ortaokulu ve imam hatip ortaokullarının zorunlu ders yükleri sistem tarafından hesaplanacak olup seçmeli ve yönetici ders yükleri kurum müdürlüklerince girileceğinden, ders yüklerinin sistem açılmadan önce alan bazlı hazırlanması,

 

3.    Ortaöğretim kurumlarında; haftalık ders saati çizelgelerinde, değişiklik olan alanlarda yönetici, zorunlu ve seçmeli ders yükleri kurum müdürlüklerince girilecek olması sebebiyle, ders yüklerinin sistem açılmadan önce alan bazlı hazırlanması,

 

 

4.    Özel Eğitim kurumları ile bünyesinde özel eğitim sınıfı bulunan eğitim kurumlarının; öğrenci sayısı, şube sayısı ve engel durumuna ilişkin bilgilerin, öğrenci bilgileri veri giriş ekranındaki özel eğitim öğrenci açılımına girilmesi (kaynaştırma öğrencilerinin hiçbir şekilde özel eğitim öğrencisi olarak değerlendirilmemesi ve özel eğitim öğrenci hanelerine girilmemesi),

 

5.    Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 9 sayılı Kurul Kararına göre işlemlerin yapılması,

 

6.    Alan bazlı ders yükünün hesabında; öğrenci sosyal ve kişilik hizmetleri ders saatlerinin dikkate alınmaması,

 

7.    Açıköğretim öğrencilerinin örgün eğitim kurumlarında yüz yüze eğitim kapsamında gördükleri haftalık ders saatlerinin, norma esas ders yükü hesabına dahil edilmemesi,

 

8.    Teknoloji ve Tasarım alanı ders yükünün, Tebliğler dergisinde yayımlanan 21/03/2006 tarih ve 24 sayılı Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı Kurul Kararı ile kabul edilen “Uygulama Esasları” başlığındaki açıklamalar doğrultusunda hesaplanması,

 

9.    Kadrolarının bulunduğu eğitim kurumu dışında görev yapan yöneticilerin geçici görev yaptığı eğitim kurumuna herhangi bir alanda yönetici ders saati yazılmaması,

 

10.    Rehberlik ve araştırma merkezlerinin norm kadrolarının güncellenmesi 25.04.2018-18.05.2018 tarihleri arasında Bakanlığımız tarafından yapılacaktır. Bu tarihlerde Rehberlik araştırma merkezlerinin hizmet verdiği ilçelerin kontrol edilerek değişikliklerin Bakanlığa bildirilmesi,

 

11.    Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumlarında; Alan/bölüm, atölye ve laboratuvar şeflerine norm kadro verilmesi söz konusu olmayıp normun içindeki öğretmene verilen ek bir görev olduğundan yazışmayla ayrıca kadro talep edilmemesi gerekmektedir. Söz konusu işlemin Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Mesleki ve Teknik Okul ve Kurumları Alan/Bölüm, Atölye ve Laboratuvar Şefliklerine İlişkin Yönerge doğrultusunda belirlemesinin yapılarak Norm Kadro Modülündeki kurum bilgileri veri giriş ekranına alan/bölüm, atölye ve laboratuvar sayılarının tam ve doğru olarak girilmesinin sağlanması,

 

12.    Kurum bilgileri veri giriş ekranındaki bilgi başlıklarının tam ve doğru olarak doldurulması, her kutucuğun bir unvanda personel atamasını etkilediği, bilgi girilmeyen kutucuktan dolayı atama yapılamayacağı ve personel eksikliğinden dolayı yaşayacakları sıkıntıların tamamen il/ilçe ve eğitim kurumu müdürlüklerine ait olacağının bilinmesi,

 

13.    Norm kadro güncelleme işlemlerinin sonuçlanmasına müteakip; Bakanlığımızca onaylanan Norm Kadro Tespit Çizelgelerinin DYS ortamında gönderildikten sonra çıktıları alınarak 15 gün içerisinde Millî Eğitim Müdürlüklerince, ilgili eğitim kurumu müdürlüklerine gönderilmesi ve norm kadro tespit onayı cetvellerinin eğitim kurumu müdürlüklerince saklanması,

 

14.    Güncelleme sürecinin bitiminden sonra ilgi Yönetmeliğin 26 ncı maddesinin 2 nci fıkrasında; “yeni açılan eğitim kurumları ile yeni derslik/şube açılan veya kapatılan eğitim kurumlarının norm kadroları süre aranmaksızın belirlenir.” hükmünden hareketle bu maddede belirtilen işlemler dışındaki norm kadro taleplerin Bakanlığımıza gönderilmemesi,

 

gerekmektedir.

 

 

 

NOT – 1 : Sistem Eğitim Kurumu ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine Kapandıktan sonra 30/04/2018 – 06/05/2018 tarihleri arasında Müdürlüğümüze açık olup; 06/05/2018 tarihi bitimine kadar değişiklik yapmak isteyen eğitim kurumu müdürlükleri, ilçe milli eğitim müdürlükleri kanalıyla istekte bulunması durumunda Müdürlüğümüzce uygun görülenler sistemde düzeltilebilecektir.

 

NOT – 2 : Soru ve sorunlarınız için insankaynaklari35@meb.gov.tr adresine e-posta göndermeniz halinde en kısa sürede cevaplandırılacaktır.