Personel İzin ve Raporları

Personel İzin ve Raporları

14.05.2018 289

Avrupa Birliği mali desteği ile Bakanlığımızca yürütülen “Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi” (PICTES) kapsamında istihdam edilen geçici süreli eğitim personeline (Türkçe ve Arapça öğreticisi ile Rehberlik Danışmanları) yönelik mazeret izinleri, yıllık izinleri ve sağlık raporlarına bağlı sıhhi izinlerine ilişkin tereddütler yaşandığı bilinmektedir.

Bu bağlamda 2017-2018 eğitim öğretim yılı yaz tatili döneminde gerçekleştirilen proje faaliyetlerinin ve yaz kurslarının aksamaması ve en doğru bir biçimde planlanması için aşağıdaki acıkmaların yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur. Buna göre;

  • Yıllık izin hakkı olan personel için yıllık izin başvuruları proje yönetim sistemine (https://pictes.meb.gov.tr/pys) ilgili personel tarafından işlenerek dilekçe örneğinin çıktısı imzalanarak görev yaptığı okula/ kuruma teslim edilmesi gerekmektedir. (Yıllık izin modülü 18.05.2018 tarihinde açılacaktır.) Proje kapsamında yürütülen faaliyetler ile (telafi eğitimleri, yaz kursları, vb.) eğitim öğretim faaliyetlerinin aksamamamı için okul/okul kurum idarelerince gerekli tedbirler alınarak, il proje koordinatörlüklerince uygun görülen personel izinleri sistem üzerinden onaylanacaktır.
  • Personele sadece 11, 12 ve 13 Haziran 2018 tarihlerinde üç gün idari izin verilecektir. Seçim döneminde (24 Haziran 2018 ve II. tur olması durumunda 08 Temmuz 2018 tarihleri için) seçmen kaydının bulunduğu ilde seçim görevini yapacak yıllık izin hakkı bulunan personele gideceği ile göre seçim öncesi bir gün ve seçim sonrası bir gün olmak üzere en fazla üç gün olmak üzere yıllık izin verilecektir.
  • Yıllık izin hakkı bulunan geçici süreli eğitim personelin il dışında veya yurt dışında yıllık izinlerini kullanabilirler. Ancak yurt dışında geçirilecek izinler için okul/ kurumlar ile il proje koordinatörlüğüne ve Bakanlığımız proje yönetim ofisine bilgi verilmesi gerekmektedir.
  • İmzalan sözleşme gereği mazeret izinlerine ilişkin olarak 4857 Sayılı İş Kanunun Ek-2 Maddesinde “evlenmesi veya evlat edinmesi ya da ana veya babasının, eşinin, kardeşinin, çocuğunun ölümü hâlinde üç gün, eşinin doğum yapması hâlinde ise beş gün ücretli izin verilir” hükmü yer almaktadır. Bunun dışında talep edilen mazerete bağlı izinler idari izinler kapsamında değerlendirilmektedir. Sözleşmeli personelin dilekçesi ile talebi alınarak ancak öncelikle İl Milli Eğitim müdürlüğünüzce uygun görülmesi halinde idarenin veya işverenin takdiri ile ücretli veya ücretsiz izinler verilebilir.  Buna göre haklı ve gerekçeli bir nedene dayandırmak ve destekleyici belgeleri sunmak kaydıyla Bakanlığımız Proje yönetim Ofisine gönderilen her türlü izin talepleri ayrı ayrı değerlendirilmekte, eğitim öğretici sürecini aksatmamak kaydıyla personelin durumuna göre ücretsiz veya ücretli izinler verilmektedir.
  • Proje kapsamında istihdam edilen geçici süreli eğitim personeli hafta sonları ve resmi tatillerde görevlendirildiği okul ve il proje koordinatörlüğünden izin almak veya bilgi vermek kaydıyla il dışına çıkmaları esastır. İl dışına çıkışlarda kurumuna bilgi vermeyen personel, bildirim yapmamanın yasal sorumluluklarını kabul etmiş sayılır. İzin almadan il dışına giden ve gittikleri ilden sağlık raporu alan personeli hakkında ilgili mevzuat ve disiplin yönergesine göre işlem yapılacaktır.
  • Sağlık izni kullanan geçici süreli eğitim personelleri proje yönetim sistemine sağlık raporlarını eklemek ve bir örneğini çalıştıkları kuruma teslim etmek suretiyle sağlık izin haklarından faydalanmakta ve ücretleri kesilmemektedir. Ancak eğitim öğretim sürecinin aksatacak şekilde bir ayda birden fazla tek hekim raporu alan, alışkanlık oluşmuş şekilde sık sık rapor alan geçici eğitim personelinin hastalık raporlarının fenne aykırı olduğu konusunda tereddüt bulunması hâlinde, personel hastalık izni kullanıyor sayılmakla birlikte Sağlık Bakanlığınca belirlenen ve personelin bulunduğu yere yakın bir hakem hastaneye sevk edilecek ve sonucuna göre ilgili mevzuat hükümlerine göre işlem yapılacaktır.